Höstprassel

När jag var liten, eller ja, liten och liten, förut så hade vi alltid en tradition. På hösten när alla blad fick fina färger och det var så där lite lagom kyligt, när de fina bladen ramlade ner och precis när bladen var ihopsopade till högar i slottsparken så tog vi en promenad där och hoppade i lövhögarna. Det slutade oftast i ett lövkrig och med löv innanför jackan och i håret gick vi och drack varm choklad med grädde i caféet. Det var mysigt. Då visste man att det var höst.

Men i år, och förra året också om jag inte misstar mig, så blev det inget hoppande i lövhögarna. I år så försvann ju hösten, när bladen fick fina färger, då blev det för kallt för några park-promenader. Och nu, när det är höstvarmt som det ska, så har bladen redan ramlat av och blivit ivägsopade. Synd, tycker jag. För då fick jag ju inte hoppa i lövhögarna.


 

photo
Regina Spektor – Eet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0